Co to jest Google Online Marketing Challenge

Konkurs Google Online Marketing Challenge to bardzo dobre ćwiczenie praktyczne dla studentów w ramach zajęć z reklamy, handlu elektronicznego, zintegrowanej komunikacji marketingowej, systemów informacyjnych, marketingu i nowoczesnych technologii medialnych. Konkurs cieszy się powodzeniem w wielu krajach:

  • 2187 zespołów studentów z 57 krajów świata wzięło udział w Google Online Marketing Challenge w 2009 roku,
  • 1650 zespołów studentów z 47 krajów świata wzięło udział w Google Online Marketing Challenge w 2008 roku,
  • 10 zespołów studentów z AE w Katowicach zajęło bardzo wysokie miejsca w 2009 roku.

Konkurs został stworzony przez zespół profesorów oraz pracowników firmy Google. Daje on studentom możliwość poznania podstaw marketingu interaktywnego poprzez praktykę i doświadczenie. Udział w GOMC jest zupełnie bezpłatny. Firma Google zapewnia studentom materiały potrzebne w przygotowaniach do konkursu.

W przeciwieństwie do wielu konkursów studenckich, które symulują rzeczywiste warunki gospodarcze lub przewidują hipotetyczne działania marketingowe, studenci biorący udział w Google Online Marketing Challenge rozwijają i wdrażają marketingowe kampanie internetowe dla prawdziwych klientów i wydają rzeczywiste środki pieniężne. Każdy zespół otrzymuje $200 na wydatki w AdWords, flagowym produkcie reklamowym Google.

Opiekun konkursu odpowiedzialny jest za przekazanie instrukcji, materiałów elektronicznych i przewodników, pomaga w wyborze właściwej firmy oraz czuwa nad sporządzeniem raportów dotyczących strategii i osiągniętych efektów w czasie prowadzenia kampanii. Firma Google dostarcza przewodniki w wersji elektronicznej oraz jeden podręcznik ilustrujący, jak stworzyć efektywną kampanię promocyjną z wykorzystaniem AdWords. Wymiernym efektem udziału w konkursie jest uzyskanie przez studenta imiennego certyfikatu uczestnictwa w GOMC.

Nagrody:

  • zwycięzcy finału globalnego wraz z wykładowcą wyjadą na tygodniową wycieczkę do San Francisco, gdzie spędzą jeden dzień w biurze Google i spotkają się z zespołem, który stworzył program AdWords,
  • zwycięzcy regionalni (regiony: Europa, Bliski Wschód i Afryka; Ameryki; kraje Dalekiego Wschodu) wraz z wykładowcami odbędą jednodniową wizytę w regionalnej siedzibie Google.

Ponadto, w odróżnieniu od wielu innych konkursów dla studentów, w GOMC kluczowe jest położenie nacisku na część edukacyjną ćwiczenia. Aby podnieść wartość zdobytego doświadczenia i umieć zmierzyć osiągnięte rezultaty, studenci zobowiązani są do stworzenia dwóch raportów, które kierują uwagę na cztery obszary dydaktyczne:

  • cele i rezultaty nauczania,
  • pracę w grupie oraz pracę z klientem,
  • rozwój strategii prowadzonej kampanii,
  • rekomendacje na przyszłość dla klientów.

Więcej informacji szczegółowych można przeczytać w tekście „Wykorzystanie platformy Google AdWords w programie kształcenia na specjalności biznes elektroniczny” oraz ” Google Online Marketing Challenge i jego wdrożenie w programie kształcenia„.

Advertisements