Trzy Agentki przygotowały raport pre dla Artemidy

Otrzymałem w sobotę raport dla Artemidy. Kampanię przygotowują Trzy Agentki z Zarządzania. Jestem bardzo zadowolony z treści raportu. Widać ogromne zaangażowanie i zdobyte doświadczenie Magdy, Kingi i Oli, którego nabrały ostatnim razem. Z powodu ilości treści, dziewczyny przekraczają limit 4 stron, bez interlinii ledwo mieszczą się na sześciu stronach.

Najważniejsze założenia przygotowanej strategii są bardzo dobrze przygotowane. Na początku przedstawiają salon piękności Artemida, który mieści się w Katowicach przy ulicy Stawowej. Lokalizacja ta jest niezwykle atrakcyjna, gdyż znajduję się w centrum miasta – niedaleko dworca PKP i PKS. Zakład prowadzi Pani Maja Zażembłowska. Salon istnieję na rynku od 4 lat. Zatrudnia na stałe trzech pracowników – dwie fryzjerki i kosmetyczkę. Wciągu miesiąca zakład obsługuję około 450 klientów. Około 65% klientów to kobiety.

Opis oferty i sylwetki salonu to prawie 2 strony, następnie przechodzą do rozpoznania marketingowej i algorytmicznej wartości witryny w Internecie.

Ocena witryny internetowej

Słabe punkty witryny internetowej:

  • Osadzona jest na darmowym serwerze usługodawcy prv.pl, w związku z tym po jej włączeniu pojawiają się reklamy – banery pop-up – umieszczone tam przez dostawcę miejsca serwerowego.
  • W górnej części strony widnieje również jego stały pasek nawigacyjny, co jest mylące dla nawigacji strony.
  • Do innych słabych punktów strony należy ciemna, szara, mało kobieca kolorystyka nie kojarząca się z salonem piękności oraz brak mapy strony.

Mocne punkty witryny internetowej:

  • Dopasowanie szerokości strony do różnych rozdzielczości ekranu, nawet tych najmniejszych.
  • Niezmienne, dobre wyświetlanie wszystkich elementów w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, takich jak FireFox, Internet Explorer, Opera czy Google Chrome.
  • Nawigacja strony jest intuicyjna i prosta, menu jest widoczne i zawsze znajduje się w tym samym miejscu na wszystkich podstronach. Strona salonu Artemida jest spójna, utrzymana w jednej kolorystyce i stałym układzie elementów, co nie myli jej użytkowników.
  • Na wszystkich podstronach znajduje się ciekawa grafika z przejrzystą nazwą salonu i jego logo. Galeria zdjęć jest ciekawa, można pooglądać miniaturki zdjęć salonu i wykonywanych usług lub klikając w jedno z nich uruchomić flash’ową galerię i przeglądać fotografie w większym formacie.
  • Strona po otworzeniu ładuje się stosunkowo krótko (0,3 sekundy), dzięki czemu żaden z jej potencjalnych użytkowników nie zrezygnuje przed załadowaniem się jej całkowicie.

Widoczność strony nie należy do najlepszych, jej PageRank wynosi 1, a AlexaRank 11275 i odnosi się do domeny http//prv.pl. Link popularity dla Google wynosi 0, adres strony nie został zarejestrowany w katalogu DMOZ. Ilość podstron zaindeksowanych przez Google wynosi 3, w tym tylko jedna z nich nie jest pustym odnośnikiem. Kopia strony przechowywana przez bazę wyszukiwarki jest dobra i odpowiada rzeczywistemu wyglądowi strony, natomiast lista stron zawierających odnośniki do witryny salonu Artemida dla tej wyszukiwarki wynosi jedynie 1.

Strona salonu Artemida praktycznie nie istnieje dla wyszukiwarki, po wpisaniu słów kluczowych takich jak: salon kosmetyczny Katowice, salon Artemida, salon piękności Artemida i wielu innych serwis się nie wyświetla. Jedynie po wpisaniu: artemidasalon, Google znajduje niedziałający odnośnik o tytule „Salon Piękności Artemida”.

Do witryny od początku jej istnienia nie były podpinane żadne oprogramowania służące do oceny ruchu na stronie, jak np. Google Analytics. Szczegółowa ocena wcześniejszego ruchu w związku z tym nie jest możliwa.

Działalność promocyjna na rzecz strony internetowej prowadzona przez salon piękności była znikoma. Adres strony internetowej salonu był reklamowany na ulotkach rozdawanych klientom wraz z adresem poczty elektronicznej. Reklama on-line zarówno adresu witryny, jak i adresu e-mail opiera się jedynie na obecności w katalogach branżowych i regionalnych oraz wykupieniu stałej reklamy w serwisie Panorama Firm. Poza tą aktywnością, dla witryny nie były podejmowane żadne inne działania marketingowe.

Proponowana strategia AdWords

Kampanię stworzyły po dokładnym przeanalizowaniu usług swojej klientki, jej marketingu i strony internetowej. Starały się jak najdokładniej odzwierciedlić na swoim koncie strukturę strony Artemidy, a tym samym jej usługi, dlatego stworzyły aż 6 kampanii (18 Ad Groups). Są to: Strona główna, Odnowa, Kosmetyka, Fryzjerstwo, Certyfikaty, Cennik.

Budżet 200$ podzieliły na 10$ dziennie, czyli planowany budżet tygodniowy będą się starać zamknąć w 70$. Wszystkie reklamy będą wyświetlane w promieniu 35 km od Katowic. Wybrały właśnie taki dystans, gdyż dzięki temu reklamy obejmują wszystkie mniejsze, sąsiednie miejscowości, z których dużo ludzi dojeżdża do Katowic do pracy bądź szkoły. Nie określiły za to grup demograficznych, gdyż pomimo że usługi ich klientki są skierowane głównie do kobiet, mogą z nich korzystać także mężczyźni. Wiek również nie ma tutaj znaczenia. Ustawiły rotacje reklam na wyświetlanie naprzemienne, by móc później wybrać najbardziej efektywne/skuteczne reklamy.

Chcą, żeby kampania wyszła jak najlepiej. Zależy im, żeby liczba wyświetleń  przekroczyła 2 000 dziennie przy CTR większym od 7% i niskim średnim CPC, czyli np. 0,15$. W tym wypadku liczyłybyśmy na liczbę kliknięć większą od 170 dziennie. Są to bardzo optymistyczne wyniki, jednak dadzą z siebie wszystko, by uzyskać jak najlepsze efekty. W końcu trzeba stawiać sobie wysoko poprzeczkę, żeby odnieść sukces.

Advertisements