What should you know about search engine marketing if you are working at a university

W zeszłym tygodniu miała miejsce wizyta gości z Norweskiego Uniwersytetu Nauki i Technologii w Trondheim oraz Uniwersytetu w Stavanger. W ramach spotkania projektowego „Centrum Obsługi Studentów Zagranicznych” w dniach 9-11.03.2010 r. odbywały się warsztaty na temat pozyskiwania studentów, promocji zagranicznej, rekrutacji i organizacji pobytu studentów zagranicznych na Uczelni.

Gościem specjalnym był Bartek Krzemień z firmy Divbi Sp. J. oraz autor Magiczne SEO i SEM, który poprowadził warsztat na temat marketingu w wyszukiwarkach internetowych w kontekście wykorzystania go na uczelni wyższej. Prezentację pod tytułem „What should you know about search engine marketing if you are working at a university” przedstawił w języku angielskim w środę o godzinie 11 w sali 418A.

Search marketing to naprawdę obszerny temat, więc aby efektywnie wykorzystać czas wystąpienia wybrał trzy aspekty, które przedstawił w prezentacji.

  • why search marketing should interest your students,
  • how can you use search marketing activities while teaching,
  • how can search marketing be dangerous for you.


Why search marketing should interest your students
Tu pokazał ile rzeczy w późniejszej karierze świeżo upieczonych absolwentów będzie związane z wyszukiwarkami. Bez względu na to gdzie będą pracować, search marketing prawdopodobnie zawsze pojawi się jako jedno z podstawowych narzędzi pomagających w biznesie. Nie tylko od strony zdobywania informacji, ale również od strony umożliwiania innym ludziom dotarcia do siebie.

How can you use search marketing activities while teaching
Część najbardziej istotna z punktu widzenia tematyki bloga, Bartek powiedział kilka słów o programie Google Online Marketing Challenge, który jest realizowany na naszej uczelni. Jest to praktyczne wykorzystanie SEM jako elementu edukacyjnego – nie tylko stanowi atrakcję jako kurs, ale przebiega na żywym organizmie – tym
samym wyniki weryfikują realia aktualnie obecne na rynku.

How can search marketing be dangerous for you
Tu przedstawił pewne niebezpieczeństwa dla każdej uczelni – wynikają one z ogromnej atrakcyjności jaką przedstawiają dla spamerów domeny edukacyjne. Z powodu swojej siły są często obiektem ataków mających na celu poprawianie pozycji innych stron w wyszukiwarkach. Bartek przedstawił przykład ataku spamerskiego z wykorzystaniem techniki Cloaking na Yale University.

Po tym udanym wystąpieniu Bartka czekało go jeszcze  jedno spotkanie. Miał się spotkać ze studentami biorącymi udział w GOMC i doradzić im w prowadzeniu kampanii. Padło wiele pytań i tak samo dużo satysfakcjonujących odpowiedzi. Relację z pogadanki studenckiej przeczytamy na konkursowych blogach.

Advertisements