Trzy najważniejsze zasady GOMC, o których nie wszyscy pamiętają

Na wczorajszych zajęciach wydarzyła się sytuacja, przed którą zawsze przestrzegałem wszystkich uczestników.

Są tylko trzy proste zasady związane z rozpoczęciem kampanii konkursowej w Google Online Marketing Challenge, o których trzeba pamiętać.

Pierwsza to nie podawać żadnych danych rozliczeniowych, druga to ustawić walutę konta w dolarach i trzecia, nie mniej ważna, zapauzować wszystkie kampanie.

Niestety nie wszyscy dbają o tą trzecią zasadę. Przy tworzeniu nowych kampanii, one automatycznie startują, dlatego każdą ręcznie trzeba wyłączyć. Gdyby co najmniej jedna kampania była aktywna, to w momencie przyznania środków przez menedżera z Mountain View, zaczną się wyświetlać reklamy. Dwa zespoły pozwoliły sobie na taką nieuwagę i ich kampanie wystartowały przed czasem. Co to oznacza w praktyce?

To przede wszystkim start kampanii i odliczanie czasu jaki trwała, zgodnie z wytycznymi kampania, aby mogła zostać pozytywnie oceniona przez matematyczny algorytm musi nie krócej niż 7 dni oraz nie dłużej niż 25 dni, dlatego w podręczniku jest sugestia o 3 tygodniach na kampanię. Dla tych zespołów czas zaczął tykać w poniedziałek.

Pozostałe 3 zespoły, które uczestniczą w GOMC w ramach zajęć z Marketingu w Internecie, nie popełniły tego błędu. Zobaczę jak pójdzie pozostałym team’om, ponieważ w ramach całej uczelni przygotowuje się jeszcze kilka zespołów, już co najmniej 3 dodatkowe teamy zostały przeze mnie zatwierdzone w panelu administracyjnym GOMC.

Advertisements