Raport pre dla Gabinetu Anna

Czteroosobowy zespół, do którego należą Kasia, Michał i dwóch Tomków jako klienta do współpracy wybrali gabinet kosmetyczny. Jak można przeczytać w ich raporcie,  Gabinet Anna mieści się w Jędrzejowie w województwie Świętokrzyskim i istnieje na rynku od 1990 roku. W gabinecie pracują 2 osoby. Osobą odpowiedzialną za działania w kwestii marketingu online jest założyciel strony internetowej, która powstała w 2009 roku.

Firma jest obecna na rynku internetowym od niedawna, dlatego na dzień dzisiejszy nie posiada żadnych usług świadczonych drogą elektroniczną, poza udzielaniem informacji na temat listy zabiegów, ich przebiegu oraz cen.

Ocena witryny internetowej

Na stronie internetowej nie jest prowadzona sprzedaż, natomiast klient może uzyskać informację na temat godzin otwarcia gabinetu, adresu, telefonu, adresu e-mail oraz listy świadczonych usług. Zaletami strony jest jej estetyka i gustowny projekt. Jest ona stosunkowo przejrzysta i łatwo się po niej poruszać. Natomiast słabymi stronami jest niekonsekwencja merytoryczna oraz ciągły proces budowy.

Do tej pory jedynymi formami reklamy internetowej gabinetu były strona internetowa oraz informacje na temat firmy w katalogach internetowych. Kampania mailingowa nie była do tej pory prowadzona. Jeżeli chodzi o reklamę poza Internetem, gabinet Anna opiera się na swojej dobrej renomie i liczy na nowych klientów pozyskanych drogą tak zwanej „poczty pantoflowej”.

Proponowana Strategia AdWords

Utworzono8 kampanii Google AdWords: „Gabinet”, „Solarium”, „Manicure”, „Pedicure”, „Makijaż”, „Depilacja”, „Mikrodermabrazja” oraz „Gabinet Kielce”. Wszystkie kampanie z wyjątkiem „Kielce” ustawiono w promieniu 32km od Jędrzejowa. Pozwoli to na reklamę gabinetu nie tylko w Jędrzejowie, ale także w okolicznych miejscowościach. Odbiorcami są internauci poszukujący usług kosmetycznych.

Szczególny nacisk położono na kampanię „Gabinet Anna”, która ma za zadanie promowanie salonu jako całości. Budżet planuje się wykorzystać optymalnie w ciągu dwóch tygodni, dlatego też dzienny maksymalny plan wydatków wyniósł 13,30 US$, co tygodniowo daje maksymalnie 100 US$. Reklama kierowana jest do wszystkich dostępnych witryn z włączoną opcją rotacji reklam.

Przyjętą przez nas zasadą ogólną jest stosowanie słów wykluczających związanych ze sprzedażą różnego rodzaju sprzętu kosmetycznego oraz kremów, ponieważ zakład nie prowadzi takiej działalności. Kampania „Gabinet” oraz „Kielce” jako jedyne odsyłają do strony głównej, reszta odnosi się do konkretnie oferowanych usług i przenosi do podstrony „usługi”.

Wszystkie wyżej wymienione kampanie zostały tak skonstruowane, aby można było mierzyć ich efektywność za pomocą liczby odwiedzin podstrony „kontakt”. Chcą trafić do klienta dzięki stosowaniu oryginalnych, niebanalnych haseł zachęcających, takich jak „wiosenne ceny”. W początkowej fazie chcieliby uzyskać wskaźnik CTR min. 5%.

Advertisements