OSK Elmak – raport pre pierwszego ośrodka nauki jazdy

Klientem Anii, Łukasza, Mateusza i Damiana został Ośrodek Szkolenia Kierowców ELMAK, z siedzibą w Chorzowie przy ulicy Armii Krajowej 63. Firma istnieje na rynku od 13 lat. W jej skład wchodzi siedemnastu pracowników, a także właściciel Piotr Makioła. Oddziały OSK znajdują się w takich miastach jak Ruda Śląska, Katowice, Siemianowice Śląskie oraz Świętochłowice.

Ocena witryny internetowej

OSK Elmak posiada swoją witrynę internetową od roku 2008. Pełni ona funkcję informacyjną (cennik, dostępne kursy), a także kontaktową (adres e-mail, nr telefonów). Silną stroną witryny jest jej przejrzystość, prosta i ładna szata graficzna oraz zawartość – wszystkie informacje interesujące potencjalnego klienta. Brak jakichkolwiek problemów ze stroną – niezależnie od używanej przeglądarki internetowej oraz rozdzielczości ekranu.

Jedyną słabą stroną może być brak formularza kontaktowego, który mógłby ułatwić kontakt klienta z ośrodkiem, a także byłby znacznie lepszym miernikiem konwersji. Mogą wystąpić także pewne problemy z aplikacją flash nad głównym menu, jeśli nie posiadamy zainstalowanej odpowiedniej wtyczki. Adres URL strony promowany jest na wszystkich pojazdach, a także ulotkach i innych formach reklamy offline stosowanych przez firmę. Nigdy nie prowadzono żadnych kampanii online – nie licząc stworzenia witryny internetowej.

Proponowana strategia AdWords

OSK ELMAK oferuje szeroki wachlarz usług, wykraczający poza standardowe oferty ośrodków szkolenia kierowców, dlatego zdecydowali się podzielić jedną kampanię na 6 grup reklam. Każda z nich odnosi się do poszczególnych dziedzin działalności firmy. Są to: Prawo jazdy, Kurs instruktora nauki jazdy, Przewóz osób i rzeczy, Transport drogowy taksówką, ADR oraz Wózki widłowe.

Przewidywany budżet dzienny ustalili na poziomie 14 US$. Tygodniowo planują więc przeznaczyć na kampanię maksymalnie 98 US$, tak by trwała ona co najmniej dwa pełne tygodnie.

Reklamy będą wyświetlane w promieniu 20 km od Chorzowa, PL – głównej siedziby firmy. Wybrany obszar obejmuje wszystkie miasta ościenne, w których ELMAK posiada swoje biura oraz pozwoli dotrzeć kampanii do osób z aglomeracji górnośląskiej zainteresowanych szkoleniami, w tym także do stosunkowo dużej grupy osób niepełnosprawnych.

Ze względu na specyfikę branży i stosunkowo dużą konkurencję zdecydowali się na tak ograniczony teren, bowiem większość klientów chętnych na tego typu szkolenia wybiera firmy z siedzibą w bliskiej odległości od swego miejsca zamieszkania (to samo miasto lub sąsiednie). Nie ma więc uzasadnienia kierowanie reklam AdWords do szerszego grona osób.

Cele:

Kampania Google AdWords wywrze pozytywny wpływ na działanie witryny, gdyż konkurencyjne przedsiębiorstwa bardzo rzadko stosują kampanie e-marketingowe, a także w przytłaczającej większości nie posiadają stron internetowych lub są one mało przejrzyste i nieatrakcyjne dla klientów.

Głównymi celami, które sobie stawiają są:

  • zmniejszenie wskaźnika odrzuceń o co najmniej 45%
  • zwiększenie liczby odwiedzin za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej
  • zwiększenie czasu spędzanego na witrynie o przynajmniej 20 sekund
  • zwiększenie głębokości odwiedzin na stronie do 2-3 stron.

Mają nadzieje, iż postawione cele uda się osiągnąć, zwiększając tym samym liczbę klientów, którzy wybierają  firmę na podstawie informacji zawartych w serwisie internetowym OSK Elmak.

Advertisements