Propozycja strategii AdWords dla Collect Consulting

Trzech Muszkieterów i Dziewczynka przygotowali wstępną propozycję dla swojego klienta Collect Consulting. Collect Consulting Sp. z o.o. jest firmą  doradczą  specjalizującą  się w pozyskiwaniu finansowania ze źródeł zewnętrznych – w szczególności dotacji z funduszy Unii Europejskiej – dla przedsięwzięć rozwojowych firm, jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych (NGO’s).

Działalność firmy obejmuje również  przygotowywanie i realizację projektów oraz doradztwo gospodarcze i prawne wykorzystywane w procesach przekształcania i restrukturyzacji przedsiębiorstw, opracowywaniu strategii i planów rozwoju, komercjalizacji i zarządzaniu innowacjami. W ramach Collect Consulting funkcjonuje jednostka szkoleniowa Collect Trainings. Konsultanci Collect Consulting przygotowują i realizują projekty o zasięgu regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Firma istnieje na rynku od 2003 roku, a swoją siedzibę ma w Katowicach, przy ulicy Rolnej 14.

Ocena witryny internetowej

Firma posiada swoją stronę internetową pod adresem http://www.collect.pl, osobą zarządzającą jest Paweł Kapczyński. Powstała równocześnie z otwarciem działalności, a więc ma już 7 lat. Jej głównym zadaniem jest zapoznanie konsumenta z usługami świadczonymi przez firmę. Strona jest bardzo przejrzysta i łatwa w obsłudze. Na stronie głównej jest oferta, projekty oraz aktualności, co może wydawać się natłokiem informacji jak na jedną stronę, ale okazuje się bardzo użyteczną i szybką drogą uzyskania potrzebnych informacji.

Na wspomnianej już stronie głównej, ale także na każdej podstronie są dwa najważniejsze źródła pozyskania potencjalnego klienta. To newsletter oraz ankieta, w której wspomniany klient może sprawdzić, czy otrzyma dotację. Wśród zakładek na stronie Collect.pl można znaleźć takie jakie kontakt, referencje czy oferta, które w jasny i prosty sposób podchodzą do poszukującego dotacji klienta. Do zalet strony należą:

  • wartościowe artykuły,
  • regularne aktualizacje,
  • intuicyjna nawigacja,
  • kompatybilność z najnowszymi przeglądarkami internetowymi takimi jak Firefox, Internet Explorer, Opera czy Google Chrome,
  • bardzo lekka pod względem ładowania,
  • przejrzysta i przyciąga wzrok „lśniącym logo” w zakładkach, po otwarciu w nowej karcie,
  • na wszystkim podstronach utrzymana jest jednolita grafika, zaś kolor pomarańczowy po obejrzeniu strony, jednoznacznie zaczyna się kojarzyć z firmą Collect.

Proponowana strategia AdWords

Po dokładnej analizie oferty Collect Consulting Sp. z o.o. stworzyli 3 kampanie reklam. Pierwsza dotycząca dotacji unijnych, druga bardziej szeroka dotycząca doradztwa gospodarczego zaś trzecia dotycząca szkoleń.

Budżet 200$ mają zamiar wykorzystać w ciągi 14 dni tj. po 14$ dziennie. 8$ dziennie chcą przeznaczyć na kampanie Dotacje unijne, natomiast 4$ na kampanie Doradztwo gospodarcze, zaś tylko 2$ na Szkolenia. Stawki te są wynikiem analizy konkurencyjności fraz związanych z ofertą CC oraz z popularnością fraz, na które chcą promować stronę Collect.pl. Wszystkie reklamy będą wyświetlane na terenie całej Polski. Ustawili taką opcję, gdyż nie jest istotne skąd jest dany klient, ważne, aby świadomość marki rosła na całą Polskę, bo dla Collect nie jest problemem, czy dany klient będzie z Gdańska, z Warszawy czy z Lublina. Nie ustawili grup demograficznych, ponieważ swoją ofertę kierują do przeróżnych osób, od dużych firm, średnich czy małych, po indywidualne osoby.

Mają nadzieję, że kampania wyjdzie jak najlepiej i osiągną oczekiwane efekty. Ich oczekiwane efekty to liczba wyświetleń 2500 dziennie, przy CTR większym niż 8% i jak najniższym średnim CPC ok. 0,15$. To jednak tylko domysły i oczekiwania, czas pokaże, co i jak będzie najkorzystniejsze dla ich kampanii.

Advertisements