Vertex – techniki osłonowe klientem świeżaków z I roku

Otrzymałem pierwszy raport pre dla Vertex, który jest klientem studentów z I roku Informatyki. Firma specjalizuje się w produkcji szeroko pojętych technik osłonowych. Wszystkie produkty sprzedawane są na indywidualne zamówienie klienta lub w formie komponentów do samodzielnego montażu. W jej ofercie znajdują się min. żaluzje, rolety, oraz bramy.

Oferta Vertex’u jest głównie skierowana do firm zajmujących się montażem ich wyrobów, a także do projektantów i firm budowlanych. Firma zmaga się ze dość silną konkurencją na rynku budowlanym. Jednak znajduje się na nim sporo firm zajmujących się sprzedażą, lecz nie produkcją.

Ocena witryny internetowej

Strona internetowa dostarcza klientom aktualnych informacji na temat produktów oraz tego, co dzieje się w firmie. Obszerny katalog produktów wraz ze szczegółowymi danymi technicznymi, sposobem montażu oraz cennikiem pozwoli przyszłemu potencjalnemu klientowi dokładnie zapoznać się z interesującym go produktem. Można na niej odnaleźć podstawowe dane kontaktowe i zaznajomić się z profilem firmy. Dodatkowo umożliwia także założenie własnego konta. Minusem obecnej witryny firmy jest brak możliwości zamawiania produktów online, co mogło by przyczynić się do wzrostu sprzedaży wśród klientów indywidualnych.

Podsumowując informacje z Google Analytics, dzienna liczba odsłon waha się w granicach od 100 do 250 dziennie. Średni czas spędzony na stronie, to około 3 minuty. Współczynnik odrzuceń wynosi 32%. Głównym źródłem odwiedzin są wyszukiwarki, około 70%. Natomiast stosunek nowych do powracających jest równy 7/3. Większość odwiedzających pochodzi z Warszawy i Katowic, dając w sumie około 30% wszystkich odwiedzin.

Proponowana strategia AdWords

Planują kampanię dla sześciu grup reklam. Każda z nich będzie reprezentować oddzielną gamę produktów. Grupy przedstawiają się następująco:

  1. Żaluzje – skierowana do klientów zainteresowanych żaluzjami pionowymi, poziomymi oraz drewnianymi
  2. Bramy – obejmuje bramy garażowe, segmentowe, rolowane
  3. Rolety zewnętrzne – rolety okienne i drzwiowe, podtynkowe, nakładane
  4. Rolety wewnętrzne – rolety materiałowe
  5. Markizy – tarasowe, okienne, balkonowe
  6. Moskitiery – okienne, drzwiowe

Dla każdej grupy będą mieli zredagowanych kilka odmian ogłoszenia, które będą oparte na wydajności. Tytuły reklam będą bazować na słowach kluczowych, aby dodatkowo były one pogrubione i przyciągały wzrok zainteresowanego.

Dzienny budżet dla kampanii będzie wynosił 9$. Reklamy będą się wyświetlać od poniedziałku do niedzieli w godzinach 5.00-24.00. Wybraliśmy tak, ponieważ kierujemy naszą kampanie dla klientów indywidualnych, jak i dla firm. Nasz tygodniowy limit na kampanię wynosi 65$, co pozwala równomiernie rozłożyć nasze dostępne środki. Pominęliśmy specyfikację na konkretne dni tygodnia ze względu na zróżnicowanego klienta. Uwzględniliśmy także, że będzie kilka takich dni w tygodniu kiedy nie wykorzystamy całego zaplanowanego budżetu przypadającego na ten dzień.

W takim wypadku dodatkowe pieniądze zostaną przekazane na kampanię w weekend, gdyż przewidujemy wtedy wzrost wyszukiwań, głównie od klientów indywidualnych. Średni koszt za kliknięcie CPC ustalimy na poziomie 0,2$. Naszym celem będzie uzyskanie średniego CTR na poziomie 2-3% oraz około 40 kliknięć dziennie przy wykorzystaniu jak najmniejszej ilości środków pieniężnych. W przypadkach bardzo skutecznej reklamy będziemy rozważać wyższą kwotę. Reklama będzie wyświetlana tylko w sieci wyszukiwania ze względu na słabo rozwiniętą sieć partnerską w tej dziedzinie biznesu.

Reklamy