Encja = Tworzą przyjazne systemy i aplikacje

W trzeciej edycji Google Online Marketing Challenge po raz drugi biorą udział Marek, Kasia i Michał oraz Damian, który jest debiutantem. W tym roku jako klienta wybrali swojego obecnego pracodawcę encja.com. Jej siedziba znajduje się w centrum Katowic, w Polsce. W firmie pracuje Okołu 20 osób. Główną działalnością Encja.com jest dostarczanie przyjaznych rozwiązań e-biznesu dla nowoczesnych firm i instytucji. Firma ta do tej pory raczej nie reklamowała się za pośrednictwem sieci. Encja.com działa już kilka lat na rynku, a sama strona istnieje niemal od początku działania firmy i jest stale rozwijana. Firma nie sprzedaje na razie swoich produktów za pośrednictwem kanałów online.

Encja.com projektuje oraz wdraża rozwiązania e-biznesu dla firm i instytucji z branż konsultingu, marketingu i sprzedaży, produkcji i edukacji. Firma świadczy swoje usługi na terenie Polski. Potencjalnymi klientami będą wszystkie firmy z branż, które poszukują rozwiązań z zakresu: systemów zarządzania relacjami z klientami, systemów zarządzania treścią serwisu internetowego, systemów do prowadzenia internetowej rekrutacji, narzędzi do grupowej i zdalnej pracy na arkuszach kalkulacyjnych oraz rozwiązań dedykowanych, projektowanych na miarę konkretnych potrzeb.

Analiza rynkowa

Rynek producentów oprogramowania w Polsce rozwija się bardzo prężnie. Szereg usług oraz produktów jakie oferuje Encja.com powoduje, że jej konkurentów można wymieniać w różnych poddziedzinach informatyki. Głównym konkurentem z zakresu tworzenia stron internetowych oraz systemów zarządzania treścią strony (CMS) jest firma CMSOFT. W zakresie rozwiązań dedykowanych bezwzględnym konkurentem są firmy: Comarch, Alan Systems oraz Kamsoft. Z kolei w dziedzinie projektowania systemów CRM (zarządzania relacjami z klientem) konkurencyjną firmą jest ITM System. W zakresie projektowania narzędzi do pracy grupowej jak również portali korporacyjnych głównym a zarazem cieszącym się dobrą opinią konkurentem jest firma POSSIBLE.

Udziałowcami firmy są jej założyciele, pracownicy oraz fundusz kapitałowy Satus SKA sp. z o.o. Firma posiada zaplecze prawno-finansowe oraz zespół konsultantów, który umożliwia realizację złożonych, wymagających i nietypowych projektów. Encja.com oferuje rozwiązania informatyczne z zakresu:

  • systemów zarządzania relacjami z klientami,
  • systemów zarządzania treścią serwisu internetowego,
  • systemów do prowadzenia internetowej rekrutacji,
  • narzędzi do grupowej i zdalnej pracy na arkuszach kalkulacyjnych
  • rozwiązań dedykowanych, projektowanych na miarę konkretnych potrzeb.

Na produkty oferowane przez firmę Encja.com jest ciągłe zapotrzebowanie. Trudno doszukiwać się sezonowości sprzedaży.

Strona internetowa

Strona internetowa firmy stanowi wizytówkę firmy oraz prezentację zakresu dostarczanych przez nią rozwiązań. Główne wady strony internetowej to: jej nawigacja, która nie jest intuicyjna oraz adresy podstron, które nie są zgodne z zaleceniami optymalizacyjnymi. Strona internetowa firmy w dniach od 1 do 31 marca 2010 roku miała 617 odwiedzin i 2470 odsłon. Ponad połowa, bo 53,97% była odwiedzinami nowymi. Wizyty na stronie internetowej są dosyć długie – średni czas to około 2:28 minuty.

Strona encja.com jest wyszukiwana najczęściej po słowach kluczowych związanych z nazwą firmy. Pośród słów kluczowych nie pojawiają się słowa określające rozwiązania, które tworzy i sprzedaje firma. Świadczy to o tym, że na stronę firmy trafiają osoby, które szukają konkretnych, szczegółowych informacji o firmie i jej działalności. Niestety dzięki stronie internetowej firma nie pozyskuje nowych klientów, którzy nie znając firmy, poszukiwaliby rozwiązań z zakresu aplikacji webowych czy rozwiązań e-biznesowych.

Przeprowadzenie kampanii linków sponsorowanych AdWords jest ogromną szansą dla firmy encja.com. Dzięki niej firma ma szanse dotrzeć do nowych klientów i zareklamować swoje rozwiązania i aplikacje webowe takie jak internetowe biuro prasowe, systemy CRM i CMS i tym podobne.

Proponowana strategia AdWords

Konto AdWords będzie podzielone na 3 kampanie. Pierwsza kampania będzie zawierała grupy reklam związanych z wszystkimi rozwiązaniami Encja.com. Pozostałe dwie będą skupiały się na reklamowaniu PressOffice z czego jedna kampania będzie skierowana na same województwo śląskie, a druga na cała Polskę.

Łączny dzienny budżet wszystkich kampanii będzie ustawiony na około 9$ na dzień. Nie zamierzają używać sieci kontekstowej. Początkowe stawki ustawią na 0,5$. Kampanie będą skierowane na całą Polskę – poza jedną kampanią pressoffice. Mają zamiar skupić się na osiągnięciu jak najwyższego CTR przy najniższych CPC, ale celują w górne pozycje. Miernikiem sukcesu będzie ilość zamówień na produkty firmy.

Advertisements