Szkolenie Google AdWords

Sezon Google Online Marketing Challenge w roku 2010 został definitywnie zakończony. Przed rozpoczęciem kolejnej edycji w roku 2011 przedstawiam nowość, która zostanie wykorzystana jako pomoc do szkolenia studentów w konkursie. Niedawno firma consultingowa MaxROY.com wydała materiały szkoleniowe do platformy Google AdWords na płytach DVD.

Zestaw szkoleniowy składa się z trzech płyt, na których został nagrany materiał filmowy jaki przedstawiają w trakcie szkolenia, które prowadzą na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym. W roku 2008 MaxROY.com został pobłogosławiony jako pierwszy przez Google i rozpoczęli prowadzenie cyklu szkoleń z Google AdWords – Adwords Seminar Leader.

Miałem przyjemność brać udział w jednym z pierwszych szkoleń prowadzonych na poziomie podstawowym, które odbyło się we Wrocławiu w 2008. Interesujące było, iż na sali było ponad 100 osób, które przyjechały posłuchać czegoś nowego. Choć podejrzewam, że wiele osób dysponowało wiedzą już na tym poziomie, a udział wzięli tylko aby zweryfikować, czy to co robią jest właściwe.


W tym filmie promującym szkolenie nawet mam swoje 5 sekund.


Szkolenie Google AdWordsNa pierwszej płycie jest krótkie intro, w którym Tomek Frontczak zaprasza do zapoznania się z materiałem filmowym, które zostało nagrane podczas jednego ze szkoleń w Warszawie oraz po dalszą wiedzę odsyła do serwisu sprawnymarketing.pl. Właściwa część merytoryczna na pierwszej płycie zawiera takie elementy jak:

  1. Wprowadzenie do reklamy
  2. Google AdWords – szybki start
  3. Budowa kampanii AdWords: kampanie, grupy, dopasowanie słów kluczowych

Wszystkie są prowadzone przez Tomka Frontczaka. Nagranie jest przeplatane wzajemnie slajdami z prezentacji jakie przedstawiane są na filmie oraz ujęciami, na których widać prowadzącego. Pierwsza płyta trwa 1 godzinę i 58 minut. Moją uwagę przykuła słaba słyszalność Tomka w drugiej i trzeciej części materiału.

Na drugiej płycie znajdują się kolejne elementy:

  1. Budowa kampanii AdWords: wynik jakości, copywriting, statystki, dobre praktyki
  2. Śledzenie rezultatów: konwersja, AdWords i Analytics
  3. Optymalizacja kampanii cz.1

Kampanie AdWords prowadzi Tomek, natomiast kolejne dwa tematy przedstawia Bartek Berliński. Bartka słychać bardzo dobrze, nie ma żadnych zakłóceń. Druga płyta trwa 1 godzinę i 21 minut. Na trzeciej płycie przedstawione są końcowe punkty szkolenia:

  1. Optymalizacja cz.2: więcej sprzedaży, więcej ruchu, wizerunek marki
  2. Sieć partnerska – reklama poza wyszukiwarką
  3. Użyteczność serwisów internetowych

Drugą część optymalizacji prowadzi Bartek, a ostatnie dwa punkty omawia Cezary Lech. Słyszalność dobra, a płyta trwa 1 godzinę i 35 minut. Na końcu szkolenia jest bardzo ważna informacja o dostępności w formie elektronicznej pokazanych slajdów. Podany jest adres gdzie można pobrać materiały szkoleniowe. To cenna informacja, bo razem z filmem można także pobrać slajdy.

Do tej pory wykorzystywałem przy nauczaniu z platformy Google AdWords m.in. właśnie te materiały w postaci slajdów. Są dobrze opracowane i pomagają nabyć podstawowej wiedzy. Teraz mając do dyspozycji płyty z nagraniem szkolenia, myślę że będzie to bardziej interaktywna pomoc. Wkrótce pojawią się aktualne informację o konkursie GOMC w roku 2011, w roku, w którym będą wykorzystywane także materiały filmowe wydane przez MaxROY.

Reklamy