Miksujmy z Emikso

Sklep Emikso ma swoją siedzibę w Katowicach przy ulicy Le Ronda. W sklepie można kupić profesjonalny sprzęt sportowy dla drużyn piłki nożnej, a także obuwie sportowe. W ofercie sklepu znajdują się zarówno stroje dla piłkarzy i bramkarzy. Można również tam kupić sprzęt do planowania strategii na mecze. Firma Emikso zatrudnia 3 osoby. Paweł Stolarczyk jest zarówno właścicielem sklepu, a także sprzedawcą. Dwie pozostałe osoby zajmują się sprzedażą produktów sklepu. Emikso istnieje na rynku od 2010 roku. Strona internetowa jest nadal projektowana samodzielnie przez właściciela sklepu. Nie korzysta on z usług agencji,ani specjalisty. Strona emikso.eu powstała na darmowym szablonie sklepu internetowego.

Planowana jest jednak zmiana domeny na emikso.pl, która również należy do firmy. Produkty firmy są sprzedawane w tradycyjny sposób przez przedstawicieli handlowych. Spotykają się z prezesami klubów sportowych i oferują im swoją produkty. Jednak w sklepie Emikso można kupić także rzeczy detalicznie. Właściciel sklepu podjął decyzję o zaprojektowaniu strony internetowej, gdy zauważył, że bardzo wiele przedmiotów sprzedaje się przez konto na allegro.pl. Obroty wypracowane na Allegro stanowią prawie 1/2 przychodów sklepu.

Klientami firmy są przede wszystkim kluby sportowe. Kupują oni nie tylko stroje dla swoich zawodników, ale także sprzęt sportowe tj. piłki, tablice strategiczne, ochraniacze. Jednak przez allegro.pl kupują klienci detaliczni wśród których największym zainteresowaniem cieszą się koszulki z nadrukami i buty sportowe. Emikso swoje produkty kupuje od największych i najbardziej znanych marek na polskim rynku. Między innymi to Erima, Reusch, Givova, Select, Adidas. Emikso cały czas rozszerza asortyment. W niedługim czasie podpisze kontrakty z kolejnymi firmami zajmującymi się produkcją sprzętu sportowego.

W Katowicach jest bardzo wiele sklepów z odzieżą sportową. To powoduje, że jest bardzo duża konkurencja. Największym konkurentami firmy są sklepy Easy-Sport ZINA w Katowicach (www.easysport.pl) i Maxima Sport w Zabrzu (www.maxima-sport.pl). Jednak tym co wyróżnia sklep Emikso jest jego kompleksowa oferta. W sklepie można kupić pełne wyposażenie dla drużyny piłkarskiej, a nie tylko stroje dla piłkarzy. Swój asortyment sklep sprowadza prosto od producentów, co sprawia, że ma niższe ceny niż konkurencja. Konkurencja posiada własne strony internetowe, ale nie promuje ich w Google Adwords. Reklama Adwords jest szansą dla Emikso na pozyskanie nowych klientów i zwiększeniu rozpoznawalności marki w regionie.

Strona sklepu jest nadal w budowie. W ofercie sklepu znajduje się teraz ponad 5000 produktów. Codziennie są dodawane nowe produkty. Ponieważ właściciel sklepu postanowił sam zająć się tworzeniem strony wprowadzenie całego asortymenty zajmie mu sporo czasu. Mosną stroną Emikso jest jego bogaty asortyment i to, że kieruje swoją ofertę nie tylko do drużyn piłkarskich, ale także do klientów indywidualnych. Klienci mogą zamówić koszulki z nadrukiem, buty i sprzęt sportowy. Emikso nawiązało również współprace z jednym z katowickich klubów piłkarskich i posiada w ofercie ich klubowe gadżety. Strona ma 0 Page Rank. Google zaindeksowało 223 podstrony. Do strony prowadzi 5 linków.

Na stronę został dodany kod śledzenia Analyticsa. Kod został zainstalowany 12 kwietnia 2011 roku. Od tego czasu stronę odwiedzano 572 użytkowników. Średni czas spędzony na stronie to 3:31, a 53,9 to nowi odwiedzający. Aż 475 odwiedzin było ze strony forumgieksy.pl. Z wyszukiwarki Google zebrano 125 odwiedzin. Na trzecim miejscu znajdują się odwiedziny z Facebook.com w liczbie 98. Emikso nie prowadził do tej pory żadnych kampanii promocyjnych typu offline. Stawia raczej na bezpośredni kontakt z klientem. Nie została wykupiona reklama w radiu lub lokalnej prasie, ponieważ firma uważa, że nie przyniesie to rezultatów adekwatnych do kosztów takich reklam. Właściciel sklepu prowadzi fanpage na dwóch portalach społecznościowych (facebook.pl i nk.pl). Właśnie poprzez nie informuje klientów o swojej aktualnej ofercie i promocjach.

Dzięki kampanii w Google Adwords sklep może powiększyć grono swoich klientów. I na to najbardziej liczy właściciel. Chciałby dotrzeć do jak największej liczby małych drużyn piłkarskich z całej Polski, które mogłyby zamówić u niego stroje sportowe. Kampania reklamowa w Internecie wyróżni Emikso na tle konkurencji, która jeszcze nie prowadzi takich działań. Dzięki Adwords znacząco zwiekszy się odwiedzalność nowo powstałej strony, która obecnie wyświetla się w wynikach wyszukiwarki poza TOP10.

Proponowana strategia AdWords

Sklep sportowy Emikso posiada bardzo szeroki asortyment. Po rozmowie z właścicielem sklepu zaproponowano prowadzenie kampanii nakierowanych na produkty, które przynoszą firmie największe zyski. Dla Emikso.eu prowadzone będzie 9 kampanii. Przygotowano ich tyle, aby dopasować budżety do określonych grup produktów. Wszystkie kampanie będą kierowane na terytorium całej Polski. Kierowane są na język polski. Nie korzystamy w tym przypadku z geolokalizacji, ponieważ sklep internetowy jest w stanie dostarczyć swoje produkty do każdego miejsca w Polsce. 8 z 9 kampanii są kierowane tylko na sieci wyszukiwań Googla. Tylko kampania „Graficzna” została skierowana na sieci reklamowe. Uznano, że reklamy graficzne odniosą lepsze rezultaty. Reklamy będą wyświetlane przez cały dzień.

W ramach wszystkich kampanii prowadzone jest 26 grup reklam. Każda z grup reklam zawiera przynajmniej jedną reklamę. Każda z reklam prowadzi na konkretną podstroję serwisu, która została dobrana do Treście reklamy, tak aby użytkownik nie musiał poszukiwać informacji na dany temat. Kampanie będą prowadzone na 190 słów kluczowych. Dla poszczególnych grup reklam zostały ustawione osobne budżety. Dla kampanii „emikso”, „graficzna” i „kategorie produktów” został ustalony budżet na poziomie 2$ dziennie. Jest to niski budżet dla tylu słów kluczowych, ale po pierwszym tygodniu wszystkie  nieefektywne słowa kluczowe zostaną wyłączone. Dla kampanii „erima” i „inne firmy” budżet został ustawiony na poziomie 1$ dziennie. Erima to firma, której produkty są najczęściej sprzedawane w sklepie internetowym. Dla kampanii „reusch”, „givova”, „addidas” i „Nike” budżet to 0,50$ dziennie.

Dzienny budżet na wszystkie kampanie to 10$. W trakcie trwania kampanii budżet będzie modyfikowany w taki sposób, aby reklama przyniosła jak największe rezultaty. Pracownicy firmy będą pytać dzwoniących klientów o to skąd trafili na stronę emikso.eu Niektóre słowa kluczowe posiadają wynik jakości 10/10. Są to „komplety piłkarskie givova”, „dresy piłkarskie givova” i „dresy treningowe givova”. Przygotowane zostały dwie grupy reklam graficznych. Jedna została stworzona przez narzędzie do tworzenia reklam graficznych udostępnione prze program Google Adwords. W grupie reklam „grafa-paweł” zostały dodane trzy bannery, których rozmiary są najpopularniejsze wśród stron biorących udział w Google Adsense. Został tam dodany również banner 300×50, aby reklama była wyświetlana na urządzeniach przenośnych. Reklama graficzna została skierowana na automatyczne miejsca docelowe. Po tygodniu zostaną spośród nich wybrane miejsca docelowe.

Obecnie stronę dziennie odwiedza średnio około 70 osób. Dzięki reklamie w Google Adwords chciano by uzyskać 60 dodatkowych wejść dziennie. CTR powinien być utrzymany na poziomie bliskim 4% w sieci wyszukiwań. W sieci reklamowej zadawalający będzie CTR na poziomie bliskim 0,5%.

Kampania rusza 4 maja 2011 roku o godzinie 8 rano. Planowany koniec kampanii to 25 maj 2011 roku.

Aktualizacja: wyżej wymieniony sklep już nie istnieje. Nie posiadamy, żadnego kontaktu z jego ówczesnym właścicielem.

Reklamy