Biżuteria z Manucraft w GOMC

Naszym klientem jest firma „Manucraft”, której siedziba znajduje się w Katowicach przy ulicy Francuskiej 12. Na rynku istnieje już od kilku lat. Właścicielem sklepu jest Pan Michał Ziemba. Firma zajmuje się głównie sprzedażą artykułów do samodzielnego wyrobu biżuterii, ale także prowadzeniem warsztatów z zakresu jej wyrobu. W sklepie pracują 2.osoby. Swoją przyszłość wiążą oni przede wszystkim z rozszerzeniem oferty warsztatowej. Chcą oni również otworzyć sklep internetowy.

Obecnie firma prowadzi sprzedaż w siedzibie sklepu oraz poprzez serwis aukcyjny Allegro. Adres internetowy sklepu to http://www.manucraft.pl. Jest ona administrowana przez wynajmowanego informatyka oraz właściciela firmy.

Analiza rynku – otoczenia

Na dzień dzisiejszy chcielibyśmy przyciągnąć klientów oraz osoby chętne do wzięcia udziału w warsztatach z Katowic i miejsc oddalonych maksymalnie o 30 km od centrum.

Sklepy o pokrewnej tematyce posiadają o wiele lepiej rozbudowane strony internetowe. Przez swoje strony prowadzą oni nie tylko reklamę w Internecie, ale również sprzedaż. Słabą stroną naszego klienta jest źle skonstruowana i uboga w informacje strona internetowa (co ma w najbliższej przyszłości ulec zmianie), natomiast jego mocną stroną jest oferta prowadzonych przez niego warsztatów – co wyróżnia go na tle konkurencji.

Ponieważ popularność Internetu w dokonywaniu zakupów ciągle wzrasta, a właściwie w niektórych gałęziach handlu zaczęła już przewyższać sprzedaż tradycyjną, nasz klient musi podjąć kroki w zmianie strony internetowej i rozszerzeniu sprzedaży internetowej. Prowadzi to do zwiększania nakładów na stworzenie nowej strony internetowej oraz sklepu internetowego, co w przyszłości powinno znacznie zwiększyć zyski sklepu.

Zaletami firmy, którą wybraliśmy jest duży wybór oferowanych produktów, ciągle aktualizowany asortyment, posiadanie szerokiej oferty warsztatów z zakresu tworzenia biżuterii, a także całoroczna – niezmienna popularność oferowanych przez nich produktów i usług. Firma nie posiada także w najbliższej okolicy żadnej poważnej konkurencji, natomiast konkurencja jest spora na rynku internetowym.

Obecny marketing

Na stronie internetowej można uzyskać informacje na temat działalności sklepu, jego dokładnego adresu i godzin otwarcia, ogólnej oferty sprzedaży, kontaktu z właścicielem sklepu – e-mail, telefon, warsztatów oraz regulaminu uczestnictwa, adresu strony aukcyjnej, aktualności dotyczących sklepu i oferty. Sprzedaż internetowa nie jest prowadzona na stronie internetowej sklepu, a na serwisie aukcyjnym Allegro. Odnośnik do aukcji znajduje się na stronie w zakładce Sprzedaż.

Strona nie posiada miernika Google PageRank. Jest obecna w wyświetlanych wynikach wyszukiwania pod hasłami takimi jak np. „sklep manucraft”, „manucraft”, „warsztaty manucraft katowice”. Do tej pory jedynymi formami reklamy internetowej gabinetu były strona internetowa, profil sklepu założony na http://www.facebook.com oraz aukcje na serwisie aukcyjnym http://www.allegro.pl. Kampania mailingowa nie była do tej pory prowadzona.

Uważamy, że kampania Google AdWords  może pomóc w uzyskaniu nowej, większej klienteli, co bezpośrednio wpłynie na zwiększenie zysków współpracującej z nami firmy. Chcemy, aby sklep dzięki kampanii zwiększył swoją konkurencyjność oraz rozpoznawalność. Naszym priorytetem jest to, aby przybliżyć i zainteresować jak największą ilość osób ofertą warsztatową, z którą właściciele sklepu wiążą przyszłość „Manucraft”. Zakładamy, że nowi klienci będą pochodzić nie tylko z Katowic, ale również miejscowości ościennych, a w przyszłości także z dalszych zakątków Śląska, a po otwarciu sklepu internetowego również i Polski.

Po analizie oferty firmy „Manucraft” zdecydowaliśmy się utworzyć dwie kampanie reklamowe Google AdWords – „Półfabrykaty” i „Warsztaty”. Przewidywany czas prowadzenia kampanii to 10 dni. W Kampanii „Półfabrykaty” została utworzona tylko jedna grupa reklam, którą nazwano „Ogólna”. Kampania ta została ustawiona terytorialnie na 25 km wokół miejsca docelowego, a budżet na nią przeznaczony to 5$/dzień co daje 50$ na cały okres kampanii. Druga kampania, „Warsztaty”, podzielona została na 7 grup. Są to: „Dla początkujących”, „Masa termoutwardzalna”, „Obróbka srebrna”, „Ogólna”, „Sutasz”, „Tajniki filcowania”, „Wire – wrapping”.

Ta kampania z kolei została ustawiona terytorialnie na 30 km wokół miejsca docelowego. Budżet przeznaczony na kampanię „Warsztaty” to 15$/dzień – co daje sumę 150$ na cały okres kampanii. Naszym celem było zareklamowanie sklepu przede wszystkim w Katowicach, ale również w miejscowościach ościennych. Odbiorcami są osoby poszukujące elementów oraz narzędzi do wyrobu biżuterii oraz te, które chciałyby zdobyć umiejętności w zakresie tworzenia biżuterii różnymi metodami – dla pielęgnowania hobby lub celach zarobkowych. Szczególny nacisk kładziemy na kampanię „Warsztaty”, która ma prezentować pełną ofertę firmy w zakresie proponowanych usług. Reklamy w tej kampanii będą rotowane pod kątem kliknięć.

Przyjętą przez nas zasadą ogólną jest stosowanie słów kluczowych z małą ilością słów wykluczających. Ważne dla nas jest to, aby reklamy przez nas utworzone wyświetlały się przede wszystkim dla osób zainteresowanych tą tematyką w Katowicach, a więc po wpisaniu zapytania dla Katowic. Kampania „Warsztaty” odsyła do konkretnych podstron zakładki Warsztaty na stronie naszego klienta, w przypadku kampanii „Półfabrykaty” reklamy odsyłają na stronę do zakładki o tej samej nazwie.

Kampania „Półfabrykaty”

Kampania „Półfabrykaty” zawiera tylko jedną grupę reklam, nazwaną „Ogólna”. Jej budżet dzienny to 5$, co daje sumę 50$ na kampanię, a więc 25% przydzielonego budżetu. Maksymalne CPC to 0,10$. Użyte przez nas słowa kluczowe to: „koraliki”, „koraliki”, „biżuteria elementy”, „elementy do biżuterii”, „półfabrykaty srebrne”, „półfabrykaty do biżuterii”, „koraliki do wyrobu biżuterii”, „elementy do wyrobu biżuterii”, „bigle do kolczyków”, „półprodukty do biżuterii”, „półprodukty do biżuterii”, „korale do wyrobu biżuterii”.

Kampania „Warsztaty”

Jest to nasza główna kampania, na którą przeznaczyliśmy aż 75% środków pieniężnych. Dzienny budżet jest ustawiony, na 15$ co daje w rezultacie 150$ podczas całego okresu kampanii. Utworzone grupy reklam to: „Dla początkujących”, „Masa termoutwardzalna”, „Obróbka srebrna”, „Ogólna”, „Sutasz”, „Tajniki filcowania”, „Wire – wrapping”. Słowa kluczowe dla tej kampanii to: [tworzenie biżuterii], [tworzenie biżuterii], [kurs tworzenia biżuterii], [kurs tworzenia biżuterii], [jak wykonać biżuterie], [jak wykonać biżuterie], [tworzenie biżuterii warsztaty], [tworzenie biżuterii warsztaty], [filcowanie kurs], [filcowanie kurs], [techniki filcowania], [tajniki filcowania], [warsztaty filcowanie], [tajniki filcowania], [wire wrapping], [biżuteria wire wrapping], [kolczyki wire wrapping], [kurs wire wrapping], [wire wrapping biżuteria], [wire wrapping technika], [wire wrapping warsztaty], [wire wrapping kurs], [technika wire wrapping], [warsztaty wire wrapping], [obróbka srebra warsztaty], [obróbka srebra kurs], [obróbka srebra kurs], [warsztaty z obróbki srebra], [kurs obróbki srebra], [kurs obróbka srebra], [wykonywanie biżuterii], [kurs wykonywania biżuterii], [biżuteria ręcznie robiona kurs], [wykonywanie biżuterii kurs], [biżuteria masa termoutwardzalna], [kolczyki masa termoutwardzalna], [masa termoutwardzalna kolczyki], [masa termoutwardzalna], [masa termoutwardzalna], [biżuteria z sutaszu], [biżuteria z sutaszu], [kolczyki z sutaszu], [kolczyki z sutaszu]. Uznaliśmy, że nie ma potrzeby wprowadzania słów wykluczających, ponieważ wprowadzone przez nas słowa kluczowe są dobrane niezwykle starannie i wyczerpująco. Maksymalne CPC w tej kampanii to 0.10$.

PODSUMOWANIE

Wyżej wymienione kampanie zostały tak skonstruowane, aby można było mierzyć ich efektywność za pomocą liczby odwiedzin podstrony „kontakt” oraz „Terminarz i rejestracja”.  Myślimy, iż naszą mocną stroną  jest trafienie do klienta za pomocą odpowiednio dobranej treści reklamy oraz stosowanie oryginalnych, niebanalnych haseł zachęcających. W początkowej fazie chcielibyśmy uzyskać wskaźnik CTR min. 5%. W razie komplikacji będziemy modyfikować nasze ustawienia.

Advertisements