Wyniki kampanii dla Zajazdu Albatros

Nasz zespół postanowił przeprowadzić kampanię reklamową dla „Zajazdu Albatros” przy użyciu narzędzi internetowych. Kampania rozpoczęła się 16 maja 2014 roku od razu, gdy na nasze konto AdWords wpłynęła kwota 250$. Trwała wymagane 21 dni i została zakończona 6 czerwca 2014 roku.

Głównym celem naszej kampanii było przyciągniecie większej liczby klientów do zajazdu, a co za tym idzie zachęcenie ich do regularnego korzystania z oferowanych przez firmę usług. Istotnym celem było także zwiększenie zainteresowanie stroną internetową „Zajazdu Albatros”. Szczególnie interesował nas ruch mobilny na podstronie „Kontakt i dojazd”. Aby osiągnąć wyznaczone cele podjęliśmy się organizacji czterech kampanii reklamowych.

Kampania albatrosTabela 1.

Key Results

Większość wyników naszej kampanii zostało osiągniętych dzięki sieci reklamowej Google. Spośród wszystkich naszych kampanii najlepiej wypadła kampania „Restauracja”. Osiągnęła, aż 31 780 wyświetleń i 231 kliknięć. Jednym z najlepszych słów kluczowych w tej kampanii były „obiady”. Dzięki temu reklama naszego zajazdu była wyświetlona 16 294 razy. CTR wyniósł 1,13% (184 kliknięcia).

Udało się nam również zwiększyć ruch mobilny. W celu zbadania jak nasze reklamy wpływają na ruch na stronie, posłużyliśmy się innym narzędziem analitycznym, a mianowicie Google Analytics. Stąd też wiemy, że przed rozpoczęciem kampanii było jedynie 8 wizyt z tej kategorii urządzeń. Natomiast po zakończeniu kampanii reklamowej liczba ta wzrosła do 26 dla telefonów komórkowych i 20 dla tabletów. Prawie wszystkie wizyty pochodzą z organicznych wyników wyszukiwania oraz linków sponsorowanych co jest zasługą naszych reklam i trafnie dobranych słów kluczowych.

Conclusion

Dzięki Google AdWords „Zajazd Albatros” może uzyskać ogólny zarys o tym w jaki sposób skutecznie promować swoją firmę pośród potencjalnych klientów. Witryna internetowa powinna być pozycjonowana pod katem słów kluczowych, które ściągnęły na stronę dużą liczbę potencjalnych gości Zajazdu. Nie istnieje żadna uniwersalna struktura tworzenia kampanii AdWrods, ponieważ wszystko jest zależne od profilu działalności firmy, klientów i zmian jakie zachodzą w danym okresie czasu. Dlatego też stworzenie i monitorowanie kolejnej kampanii reklamowej AdWords opartej na praktycznym doświadczeniu może okazać się znacznie prostsze, a poprawa wcześniej popełnionych błędów z pewnością zwiększy jej efektywność.

Future Online Marketing Recommendations

Biorąc pod uwagę wzrost ruchu na stronie „Zajazdu Albatros” podczas trwania kampanii zalecamy, aby firma nadal korzystała z Google AdWords. Jeśli zajazd zdecyduje się na dalsze prowadzenie strony internetowej widzimy bardzo duży potencjał dla kolejnych kampanii reklamowych. AdWords jest świetnym narzędziem, które umożliwia w prosty i efektywny sposób zwiększyć obecność posiadanej działalności gospodarczej w Internecie.

Industry Component

Campaign Overview

                Naszym głównym celem było przyciągniecie większej liczby klientów do zajazdu oraz zwiększenie ruchu mobilnego. Zarówno jeden jak i drugi cel został spełniony, ale pomimo tego współczynnik CTR jest dla każdej grupy reklam niższy niż oczekiwaliśmy. Wynika to ze zbyt wysokiej liczby wyświetleń reklam w stosunku do kliknięć. Dlatego też najwyższy współczynnik CTR osiągnęła kampania „Wesela”, która notabene miała jedynie 12 kliknięć.

AdGroup Kliknięcia CTR Śr. CPC Koszt Śr. pozycja
Catering 78 0,43% $0,62 $48,15 1,5
Hotel 117 0,86% $0,63 $73,37 3,8
Restauracja 231 0,73% $0,53 $121,96 1,6
Wesela 12 1,69% $0,67 $8,06 1,4

Operational Details

Kampania trwała od 16 maja 2014 roku do 6 czerwca 2014 roku. Konto było aktywne 24 godziny na dobę/siedem dni w tygodniu przez trzy tygodnie trwania kampanii. Tabela 2. przedstawia dzienny i tygodniowy budżet kampanii oraz całkowitą sumę wydaną na reklamę.

Restauracja Wesela Hotel Catering Total Per Week
1ST WEEK $41,75

($5,71/day)

$1,69

($1,50/day)

$25,89

($3,50/day)

$21,43

($2,00/day)

$90,76

($12,71/day)

2ND WEEK $40,54

($5,71/day)

$3,81

($1,50/day)

$22,89

($3,50/day)

$14,03

($2,00/day)

$81,27

($12,71/day)

3RD WEEK $39,67

($5,71/day)

$2,56

($1,50/day)

$24,59

($3,50/day)

$12,69

($2,00/day)

$79,51

($12,71/day)

Total Per Campaign $121,96

($5,71/day)

$8,06

($1,50/day)

$73,37

($3,50/day)

$48,15

($2,00/day)

$251,54

(12,71/day)

Tabela 2.

Evolution of Campaign Strategy

Na początku pierwszego tygodnia zauważyliśmy małe zainteresowanie kampaniami „Wesela” oraz „Catering” dlatego też ich dzienne stawki zostały znacznie obniżone. W celu zapewnienia sukcesu każdej z czterech kampanii, szczególną uwagę zwrócono na słowa kluczowe i grupy reklam. Słowa kluczowe które nie osiągały powyżej 100 wyświetleń zostały zmodyfikowane lub wstrzymane. W większości przypadków słowa te miały bardzo szerokie znaczenie lub tez nie był bardzo istotne dla wyszukiwanych terminów. Dodatkowo, grupy reklam, których słowa kluczowe były zbyt drogie w utrzymaniu średniej pozycji w wyszukiwarce, również zostały wstrzymane.

Key Results

Przed rozpoczęciem kampanii Google AdWords strona internetowa „Zajazdu Albatros” posiadała jedynie 216 odsłon. Po przeanalizowaniu zebranych danych można było zauważyć znaczny wzrost zainteresowania witryną zajazdu. Według Google Analytics stronę odwiedzono, aż 1147 razy w ciągu 3 tygodni. Oznacza to wzrost ruchu na stronie o 546,3%. Łączny CTR wyniósł 0,68%, a CPC $0,57. Tak niski wynik CPC został osiągnięty dzięki temu, że większość kliknięć pochodzi z słów kluczowych wysokiej jakości, lecz z niskimi stawkami CPC.

Słowo kluczowe Kliknięcia CTR Śr. CPC Koszt Śr. pozycja
„catering” 27 1,84% $0,67 $18,06 1,7
„restauracja” 40 0,41% $0,61 $24,31 1,5
„hotel Śląsk” 43 1,49% $0,72 $30,82 3,4
„przyjęcie komunijne” 22 3,59% $0,58 $12,87 1,6
„obiady” 184 1,13% $0,52 $94,87 2
„Siewierz” 21 0,22% $0,57 $11,98 1,2
„catering imieniny” 1 50% $0,33 $0,33 1

                Tak jak wcześniej wspominaliśmy, potencjalni klienci najczęściej trafiali na stronę Zajazdu poprzez słowo „obiady”, dlatego na to słowo kluczowe przeznaczyliśmy największą część budżetu.

Natomiast najtrafniejszymi słowami kluczowymi były „przyjęcie komunijne”, które osiągnęło wysoki współczynnik CTR (3,59%) oraz „catering imieniny”, które na dwa wyświetlenia miało jedno kliknięcie, dlatego współczynnik CTR wyniósł aż 50%.

Z kolei reklama, która cieszyła się największym sukcesem i osiągnęła najwyższy współczynnik CTR to reklama o nazwie „Chrzciny”. Na 70 wyświetleń uzyskała 3 kliknięcia co daje nam w efekcie współczynnik klikalności wynoszący 4,29%.

Conclusions

                Poprawna konfiguracja reklam była dla nas dużym wyzwaniem. Wiele razy zmienialiśmy stawki (CPC), ponieważ współczynnik klikalności wciąż nie był dla nas satysfakcjonujący. Dlatego też nie trzymaliśmy się wcześniejszych założeń odnośnie budżetu. Osiągnięcie CTR powyżej 50% dla jakiejkolwiek frazy było dla nas niemalże niemożliwe. Chyba za wysoko postawiliśmy sobie poprzeczkę. Niemniej jednak udało nam się zwiększyć liczbę odwiedzających witrynę Zajazdu Albatros, a szczególnie ruch mobilny. Strona nigdy wcześniej nie miała tak dobrych statystyk na Google Analytics. Teraz wystarczy pracować nad jakością tych odwiedzin, aby zredukować współczynnik odrzuceń.

Ogólna liczba kliknięć dla wszystkich kampanii utrzymywała się na stałym poziomie i nie spadała poniżej 15. W ostatni dzień kampanii było tylko jedno kliknięcie z powodu kończących się środków, ale przez 3 tygodnie w każdym dniu było około 20 kliknięć, a najwięcej 18 maja – 29.

Future Recommendations

Naszemu partnerowi, którym jest Zajazd Albatros sugerowalibyśmy dalszą promocję swoich usług przy pomocy Google AdWords. Nasz klient powinien także zastanowić się nad zwiększeniem nakładów reklamowych w celu pozyskania szerszego grona odbiorców. Ważnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest personalizacja reklam, tak, aby trafiały one do preferowanych klientów.
Z pewnością nie trzeba nikogo przekonywać, że poznanie lokalizacji klientów korzystających
z omawianej witrynie zapewnia dużą oszczędność pieniędzy, a przecież jak w każdym biznesie i w tym internetowym liczy się zysk.

Learning Component

Learning Objectives and Outcomes

W trakcie uczestnictwa w Google Online Marketing Challenge nasz zespół miał nadzieję zyskać większa wiedzę na temat funkcjonowania AdWords oraz nauczyć się jak przeprowadzić skuteczną kampanię z wysokim wskaźnikiem CTR, aby jednocześnie osiągać jak najniższy wskaźnik CPC. Uważamy że program Google AdWords jest bardzo przyjazny dla użytkownika i daje wiele wskazówek jak przygotować oraz przeprowadzić dobrą kampanię reklamową. Dodatkowo cały zespół czerpał wiele korzyści w trakcie użytkowania programu. Jedną z nich jest możliwość kontroli naszych reklam w odniesieniu do posiadanego budżetu oraz wybór odpowiednich słów kluczowych. Jest to bardzo przydatne w marketingu internetowym, gdyż mogą one szybko i sprawnie dotrzeć do potencjalnych klientów. Drugą bardzo ważną korzyścią jaką daje nam Google jest otrzymywanie na bieżąco informacji co działa źle w naszej kampanii i co powinniśmy poprawić w naszej strategii marketingowej. Dzięki takim wskazówkom i podpowiedzią nasz zespół dowiedział się jak skutecznie podzielić budżet, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Group dynamics

                Nasza grupa składała się z 6 członków. Na pierwszym spotkaniu omówiliśmy kluczowe zadania, które postanowiliśmy podzielić miedzy sobą. Ustaliliśmy, że będziemy się spotykać raz w tygodniu w celu analizowania działania naszej kampanii. Pod koniec każdego spotkania mieliśmy dużo nowych pomysłów jak usprawnić działanie naszej kampanii. Nasza grupa zawsze starała się współpracować.

Client dynamics

Firma, z którą nawiązaliśmy kontakt to Zajazd Albatros. Przedsiębiorstwo zajmuje się organizacją imprez okolicznościowych, posiada również bazę noclegową i restauracje. Właściciele firmy byli bardzo zainteresowani naszym projektem i chętnie angażowali się, gdy potrzebowaliśmy od niech informacji, nie mieliśmy problemu z podpięciem Google Analitycs i AdWords do strony dzięki dobremu i ciągłemu kontaktami z menadżerem. Opowiedzieli nam dokładnie, czym się zajmują, przedstawili profil klientów, którzy ich odwiedzają. Dzięki temu, współpraca była na wysokim poziomie, a my byliśmy zmotywowani do osiągnięcia naszych celów.

Future Recommendations

Jak już wcześniej wspominaliśmy w poprzednich częściach raportu, promocja Zajazdu Albatros odniosła niewielki sukces i spotkała się ze zwiększonym ruchem na stronie i ilością zapytań o rezerwację noclegu. Mamy nadzieje, że firma jeszcze nie raz będzie próbowała zdobywać klientów przy pomocy usługi AdWords. Dzięki kampanii nauczyliśmy się wiele na swoich błędach, dlatego kolejne kampanie nie powinny ich już zawierać. Ważne jest także, by strona internetowa Zajazdu została uzupełniona w dodatkowe informacje związane z przebiegiem Wesel. Strona www.zajazdalbatros.pl z całą pewnością zyskałaby większą wiarygodność, gdyby zostały na niej zamieszczone filmiki przedstawiające wesela i inne imprezy okolicznościowe. Dzięki temu każdy potencjalny klient wiedziałby jak wyglądają imprezy organizowane w Albatrosie. To na pewno miałoby duży wpływ na podjęcie decyzji przez przyszłych klientów.

Reklamy