Skip to content

Zajazd Albatros – przygotowania kampania

25 Lipiec 2014
zajazd-albatros

Celem naszego zespołu jest przeprowadzenie kampanii reklamowej „Zajazdu Albatros” przy użyciu narzędzi internetowych.

Zajazd zlokalizowany jest w miejscowości Brudzowice przy głównej trasie DK1
(ul. Katowicka 10, 42-470 Siewierz). W skład firmy wchodzi 6 pracowników oraz 4 właścicieli. Przedsiębiorstwo prowadzi działalność gastronomiczną, hotelarską oraz zajmuje się organizacją imprez okolicznościowych takich jak komunie, wesela, chrzciny itp. Firma powstała 14 lat temu, obecnie znajduje się w fazie dojrzałości.

Za wszelkiego rodzaju działalność marketingową prowadzoną w Internecie odpowiada jedna osoba, której zadaniem jest prowadzenie strony internetowej firmy oraz jej profilu na portalu społecznościowym Facebook (założony 6 kwietnia 2012 roku). Strona internetowa „Zajazdu Albatros”- www.zajazdalbatros.pl została założona w marcu br. Witryna jest na bieżąco rozwijana oraz poddawana modyfikacjom. Jednym z głównych kanałów promocji online
(poza wspominanymi wyżej) jest obecność firmy w internetowych serwisach turystycznych
i w bazach firm. Promocja offline odbywa się w sposób tradycyjny (np. billboard reklamujący usługi zajazdu przy trasie DK1).

Analiza rynku

Główną klientelę przedsiębiorstwa stanowią zawodowi kierowcy, rodziny z dziećmi, osoby przejezdne i mieszkańcy pobliskich miejscowości. Największą konkurencją dla „Zajazdu Albatros” jest pobliska restauracja, zlokalizowana przy stacji benzynowej oraz remizy strażackie i lokale gastronomiczne znajdujące się w najbliższej okolicy. Firma w ciągu roku organizuje około 30 imprez okolicznościowych a średnie obłożenie pokoi hotelowych wynosi 70%.

Firma jest stabilna finansowo oraz posiada wypracowaną przez lata swojej działalności pozytywną opinię na lokalnym rynku. „Zajazd Albatros” jest zarządzany przez doświadczoną

kadrę menadżerską. Specjalnością restauracji są domowe obiady serwowane na miejscu
oraz imprezy w przyjaznej i miłej atmosferze organizowane w lokalu. W restauracji istnieje możliwość płatności za usługi wszystkimi dostępnymi rodzajami kart płatniczych. Firma oferuje również catering na każdą okazję. Dania są zawsze świeże i pyszne. Wokół lokalu znajduje się bezpłatny parking oraz możliwość skorzystania z Wi-Fi.

Największą sprzedaż firma odnotowuje w okresie wakacyjno-urlopowym i w weekendy.

Aktualny marketing

Jedną z form prezentacji uroków i usług oferowanych w lokalu jest strona internetowa           , na której znajdziemy: informacje o usługach hotelowych i gastronomicznych, menu, cennik, kontakt i mapę dojazdu oraz galerię zdjęć.

Mocnymi stronami portalu www są:

  • Treści przedstawione w sposób przejrzysty, a zawarte informacje są przydatne użytkownikom oraz ujęte w sposób zwięzły i dokładny,
  • podstrony są ułożone w intuicyjnym i przejrzystym menu nawigacyjnym,
  • galeria zdjęć w pełni oddaje urok lokalu,
  • strona jest na bieżąco aktualizowana,
  • brak wyskakujących reklam.

Słabymi stronami portalu www są:

  • brak możliwości rezerwacji online,
  • mała dynamika,
  • brak terminarza.

Wnioski

„Zajazd Albatros” przez wszystkie lata swojej działalności zdążył wypracować sobie renomę i pozytywną opinie wśród mieszkańców okolicznych miejscowości. Zajazd jest dobrze znany z dobrego jedzenia i rodzinnej atmosfery a klienci często przejeżdżający trasą przy zajeździe, powracają, stając się stałymi klientami. Obecnie zależy nam, aby przyciągnąć nowych klientów, którzy jeszcze nie słyszeli o firmie lub słabo ją znają oraz skutecznie zachęcić ich do skorzystania z oferowanych przez nią usług. Docelową grupę będą stanowić tzw. przejezdni, którzy szukają miejsca na obiad i nocleg, a nie znają firmy i szukają potrzebnych informacji w Internecie. Naszym celem jest także zwiększenie zainteresowania stroną wśród osób, które planują organizacje wszelkiego rodzaju imprez okolicznościowych, by móc skutecznie je przekonać,
że „Zajazd Albatros” to dla nich odpowiednie miejsce do zrealizowania takiego przedsięwzięcia.

Celem naszej kampanii będzie stworzenie reklam dobrze dopasowanych do informacji, których poszukują potencjalni klienci na temat usług oferowanych przez „Zajazd Albatros”
wraz z odnośnikami do odpowiednich podstron strony internetowej firmy. Ważnym elementem będzie także geotargeting, gdyż usługi są świadczone przez firmę głównie lokalnie.

Proposed AdWords Strategy

Głównym celem naszej kampanii jest przyciągniecie większej ilości klientów do zajazdu
a co za tym idzie zachęcenie ich do regularnego korzystania z oferowanych przez firmę usług. Istotnym celem jest także zwiększenie zainteresowanie stroną internetową „Zajazdu Albatros”. Szczególnie interesuje nas ruch mobilny na podstronie „Kontakt i dojazd”. Aby osiągnąć wyznaczone cele podejmiemy się organizacji czterech kampanii reklamowych.

  Google Search Network      
Campaigns Restauracja Wesela Hotel Catering
AdGroups Restauracja Sala weselna Hotel Obiady
  Obiady Organizacja wesel Pokoje Kolacje
  Komunie Ślub Noclegi Śniadania
  Chrzciny Skromne wesele
Geotargeting Polska Okolice Siewierza Polska Okolice Siewierza
Sex and age Ogólnie Ogólnie Ogólnie Ogólnie

Tabela 1.

AdGroup Keywords and matching options Negative keywords
 

Restauracja

 

 

Obiady

                       

  • Restauracja Siewierz
  • Restauracja w Siewierzu
  • Dobra restauracja w Siewierzu
  • Siewierz restauracja
  • Obiady Siewierz
  • Obiad Siewierz
  • Tanie obiady w Siewierzu
  • Najlepsze obiady w Siewierzu
  • Siewierz obiady
  • DK1 obiady
  • Siewierz
  • Domowe obiady Siewierz
  • Domowy obiad Siewierz
  • Catering Siewierz
  • Drogie obiady Siewierz
  • Darmowe obiady Siewierz
  • Koncerty Siewierz
  • Ranking
  • Opinie
  • Spa
  • Praca Siewierz
  • Tanie obiady+

Tabela 2.

Powyższe tabele prezentują przykładowe słowa kluczowe odnoszące się do AdGrupy „Restauracja” i „Obiady”. Negatywne słowa kluczowe zawdzięczamy danym z dziennej analizy słów kluczowych.

                                    BUDGET-WEEK

BUDGET-CAMPAIGN

1ST WEEK 2ND WEEK 3RD WEEK
40% 30% 30%
Restauracja 40% $100 $40 ($5,71) 30 ($4,28) 30 ($4,28)
Wesela 20% $50 $25 ($3,57) $15 ($2,14) $15 ($2,14)
Hotel 20% $50 $25 ($3,57) $15 ($2,14) $15 ($2,14)
Catering 20% $50 $25 ($3,57) $15 ($2,14) $15 ($2,14)
$250

Tabela 3.

Podana tabela przedstawia założenia dotyczące otrzymanego budżetu. Pierwszy tydzień kampanii przypada na tzw. weekend majowy, gdzie potencjalnie zwiększy się zainteresowanie noclegami czy organizacją drobnych imprez okolicznościowych. Z racji tego w tym czasie wydatki na kampanie będą znaczenie większe niż w pozostałych dwóch tygodniach.                                            Największą część środków finansowych przeznaczmy na kampanię pt. „Restauracja”.
W pierwszym tygodniu kampanii będzie to 40$. W kolejnych dwóch tygodniach kwota ta zostanie zmniejszona do 30$.                                                                                                               Na trzy kolejne kampanie, tj. „Wesela”, „Hotel” oraz „Catering” przeznaczamy pozostałą część kwoty, podzieloną odpowiednio po 20% między kampanie, co daje nam kwotę 50$.
W pierwszym tygodniu realizacji kampanii będzie to 25$. W pozostałych dwóch tygodnia będzie to suma 15$.

Głównym celem naszych reklam będzie zwiększenie liczby wyświetleń poprzez trafnie dobrane słowa kluczowe. Pomoże to zwiększyć odsetek nowych klientów odwiedzających naszą witrynę. Po kilku dniach sami dostosujemy koszt kliknięcia (CPC), obserwując efektywność naszych reklam, tak, aby nie przekroczyć ustalonego budżetu.

Chcemy również osiągnąć wysoki współczynnik klikalności (CTR), dlatego reklamy i słowa kluczowe, które będą miały CTR poniżej 50%, na 500 wyświetleń mniej niż 250 kliknięć, zostaną usunięte lub zmodyfikowane.

Zajazd Albatros
Tanie obiady

http://www.zajazdalbatros.pl/

Tanio, zdrowo i domowo!

Od 5zł – 30zł.

Tanie noclegi

http://www.zajazdalbatros.pl/

Pokoje od 60zł, parking, darmowe WIFI, imprezy okolicznościowe.

 

Wesela Siewierz

http://www.zajazdalbatros.pl/

Sala do 100 osób. Skromne wesela. Sprawdź!

Advertisements

From → Raporty

Możliwość komentowania jest wyłączona.

%d bloggers like this: