DentalTeam – kampania AdWords dla gabinetu dentysty

Gabinety powstały w 2009 roku w Katowicach i Chorzowie przez lekarza-dentystę oraz protetyka Katarzynę Suchenek. Działalność została założona w odpowiedzi na wciąż rosnące oczekiwania potencjalnych klientów, którzy szukają profesjonalnego gabinetu ze świetnie wyszkoloną kadrą specjalistów, stale podnoszących swoje kwalifikacje. Aktualnie gabinety zatrudniają 12 pracowników.

Gabinety świadczą szeroki wachlarz usług stomatologicznych:

stomatologia estetyczna, profilaktyka, odbudowy protetyczne, licówki porcelanowe, korony i mosty, implanty, endodoncja, miniimplanty.

Zakład posiada swoją stronę internetową http://dental-team.pl w której zamieszczone są niezbędne informacje dla potencjalnych klientów. Strona internetowa powstała 23 sierpnia 2013 roku.

Market Analysis

Z racji profilu działalności gabinetów przedział wiekowy naszych potencjalnych klientów jest bardzo szeroki. Z poniższych danych wynika, że największą grupę potencjalnych klientów, wśród obu płci

stanowią osoby w wieku 25-34. 25-34.

Wśród kobiet:

Wśród mężczyzn:

Wiek

Wizyty na stronie

Wiek

Wizyty na stronie

18-24

96

18-24

35

25-34

163

25-34

85

35-44

61

35-44

55

45-54

27

45-54

29

55-64

37

55-64

18

65+

23

65+

(tabelki stworzone na podstawie google analytics- przedział czasowy: 11.03.2014 – 11.04.2014)

Branża stomatologiczna jest branżą raczej dojrzałą, nie następuje na niej gwałtowny wzrost konkurencyjności, liczba potencjalnych konkurentów jest zależna od wielkości miasta, w której prowadzona jest działalność.

Na podstawie strony egospodarka.pl lista konkurentów prowadzących firmy o takiej samej charakterystyce jak nasza prezentuje się następująco:

Katowice – 241 firm*

 Chorzów – 67 firm*

*Dane na podstawie uśrednionych wartości po wpisaniu 3 fraz: protetyka, stomatologia, implantologia dla poszczególnych miast.

Na podstawie raportu sporządzonego w 2011r przez firmę pmrpublications wartość rynku dentystycznego w Polsce pomimo kryzysu gospodarczego rósł rok do roku, by w 2011 spaść. Przewidywana w kolejnych latach wartość rynku usług stomatologicznych będzie rosnąć. Rynek dentystyczny jest specyficzny, gdyż nie występują tutaj praktycznie żadne okresy wzmożonego zapotrzebowania na usługi. Natomiast okres wakacyjny jest okresem lekkiego spowolnienia wynikającego z faktu wyludnienia dużych miast w tym okresie.

Raporty SEO dla naszej strony wskazują, iż na obszarze Chorzowa nasza strona zajmuje wysoką lokatę w wynikach wyszukiwarek, natomiast wynik w Katowicach pokazuje że naszym największym konkurentem jest klinika implantologii i stomatologii estetycznej (borczyk.pl), która w raporcie wypada lepiej od nas. Inni znaczący konkurenci: beldent.pl, dentmed-slomkowska.eu, stomatologiakrzemien.pl, freshmed.com.pl, stomatologia-chorzow.pl, kornmed.pl. Na naszą korzyść przemawia jedynie odsetek słów kluczowych do keywords rank, który jest wyraźnie lepszy. Jest on o ok. 24% bardziej efektywny od 1 słowa kluczowego konkurencji (Katowice). W przypadku Chorzowa udział procentowy odsetek słów kluczowych do keywords rank wypada nieco gorzej, mianowicie jest on gorszy od konkurencji o: 16%.

Current Marketing

Strona zakładu służy do zapoznania się z listą oraz cennikiem świadczonych usług, pokazania klientom doświadczenia i wysokich kompetencji naszych pracowników wraz ze standardem wysokiego wyposażenia naszych gabinetów stomatologicznych.

Zalety www

  • Strona główna i podstrony są czytelne. Strona główna zawiera wszystkie niezbędne informacje. Zachęca do głębszego zapoznania się ze stroną internetową
  • Oferta jest przedstawiona w sposób potencjalnych korzyści klienta, co dodatkowo zachęca
  • Bogaty opis wraz z zdjęciami oferowanych usług na podstronach.

Wady www

  • Literówki w niektórych opisach
  • Brak opinii klientów, brak możliwości ocenienia obsługi przez klientów, komentowania
  • Strona może się długo ładować osobom z wolniejszym łączem z powodu sporej ilości zdjęć.

Strona posiada PageRank=0. Może być to spowodowane utrzymywaniem strony pod dwoma adresami. Powielanie treści eliminuje stronę z PageRank.

Strona wyświetlana jest w wyszukiwarce google.com pod kilkoma słowami kluczowymi, zawierającymi nazwę strony internetowej, bądź frazę „dentysta Katowice”, „stomatolog Katowice” wraz z synonimami i odmianą content marketing.

Aby wypromować stronę internetową można wybrać jedną z dwóch stron na główną oraz przekierowywanie z jednego adresu rzadziej odwiedzanego.

Proposed AdWords Strategy

Głównym celem prowadzenia kampanii jest zwiększenie ilości sprzedanych usług, pośrednio również zwiększenie rozpoznawalności gabinetu w świadomości klientów.

W celu uzyskania zamierzonych celów wyróżniliśmy 3 kampanie, każde z dwoma grupami.

Google Search Network

Kampania

Kampania 1

Kampania 2

Kampania 3

Geolokalizacja

Grupa reklam

Katowice 1

Katowice 2

Katowice 3

Katowice

Chorzów 1

Chorzów 2

Chorzów 3

Chorzów

Kampania 1

– średni CRT 4,4 %, CPC 0,87$

Kampania 2 – CRT 3,2%, CPC 0,46$

Kampania 3

– CRT 2,1 %, CPC 0,8$

Słowa kluczowe

Kampania 1

Kampania 2

Kampania 3

reklam

Katowice

dentysta katowice

brak

Dentysta giszowiec

endodoncja katowice

Dentysta osiedle Witosa

stomatolog Katowice

Stomatolog giszowiec

Grupa

Stomatolog osiedle witosa

Chorzów

dentysta chorzów

Dobry stomatolog Chorzów

Dentysta Chorzów Batory

implanty chorzów

Protetyka Chorzów

Stomatolog Chorzów batory

Stomatolog Chorzów

Powyższa tabelka przedstawia słowa kluczowe wykorzystane w naszej kampanii.

Nacisk na CPC –(nacisk na kliknięcia)-chcemy zwiększyć ilość wejść zainteresowanych osób na stronę. Na początku poszczególne kampanie zostały uporządkowane od najbardziej kluczowych fraz wyszukiwania do mniej ważnych. Wraz z analizą poszczególnych wskaźników, będziemy dynamicznie, ręcznie ustawiać poszczególne śr. stawki CPC, w celu lepszej kontroli nad kampanią.

Budżet naszej kampanii wygląda następująco:

Kampania

Budżet tygodniowy

1 tydzień

2 tydzień

3 tydzień

Budżet kampanii

Kampania 1

93,6%

234,00$

84$ (12$/dzień)

90$ (12,85$/dzień)

60

$ (8,5$/d)

Kampania 2

3,2%

8,00$

2,5$

(0,35$/dzień)

3,5$ (0,50$/dzień)

2$ (0,28$/d)

Kampania 3

3,2%

8,00$

2,8$

(0,4$/dzień)

3,2$ (0,45$/dzień)

2$

(0,28$/dzień)

Tabela powyżej zawiera nasze prognozy odnośnie budżetu kampanii. Większa część budżetu, bo aż 93,6% zostanie wydana na Kampanie 1, która w plannerze AdWords posiada największą wartość odsłon. Pozostałe 2 kampanie (6,4% budżetu) będą stale monitorowane i w razie potrzeby modyfikowane.

Naszym głównym założeniem jest wygenerowanie ok. 15-20% nowego ruchu na stronie internetowej. Uważamy, iż przełoży się on na zwiększenie zainteresowania oferowanych usług oraz na wymierne wartości sprzedaży tych usług w naszych Gabinetach. Oprócz tego chcielibyśmy uzyskać wysoki wskaźnik CTR (ok. 5%), który pokazałby, że słowa kluczowe zastosowane przez nas były odpowiednie. Niestety rzeczywiste wyniki CTR jesteśmy w stanie zmierzyć, po uruchomieniu kampanii. Podsumowanie: Duża konkurencyjność sprawiła, że w Kampanii 1 skupiliśmy się na jak najwyższej pozycji naszych słów kluczowych, co przełożyło się na wyższą śr. stawkę CPC. Kolejne 2 kampanie będą starały się zapełnić wyniki słów niszowych, które mamy nadzieję w przyszłości przyniosą nam dużą efektywność CTR.

Advertisements